fredag, oktober 17, 2008

Per Morbergs ChokladBollar

RECEPT.NU - Per Morbergs ~ ChokladBollar Det var längesedan jag gjorde något sådant här, men då hette det något så ganska oskyldigt som negerbollar och då var det ingen som skrattade eller på något vis skämtade och drog associationer till något annat. Oftast fanns dessa hemmagjorda på kalas eller ibland om man var hemmma hos någon gjorde man detta tillsammans för ofta var detta lätt att göra och som oftast hade de flesta dessa ingridienser hemma. I dagens läge blir man tillrättavisad eller rent av kallad rasist om man skulle glömma av sig och säga just negerboll. Men i vilket fall som helst så tänker jag göra detta recept efter Per Morbergs och får väl säga chokladbollar om någon tycker detta låter bättre då och ur nymoralisk synpunkt bättre. Den dagen; den glädjen eller sorgen över chokladbollarna eller delikatessbollar för att föra tankarna på något annat just det är ämnat för. Nästa gång jag handlar så ska jag köpa det som fattas för att det ska bli exakt Per Morbergs Chokladbollar då... och tänk med MegadethKaffet i också! Jag kommer naturligtvis att lägga ut lite bilder på bollarna, då den dagen jag tar mig för detta då... kanske redan inom några dagar eller efter helgen kanske... eller rentav Söndag... Smaskens!


♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥