söndag, november 09, 2008

SÖNDAGSVÄDER OCH HUNDVÄDER

Maten står i ugnen klar för Farsdag och sedan redo. Och hundarna har varit ute i ruskvädret så detta skall FAR då slippa idag.

Och hundarna är avskilda för att "torkas av" i hallen med en träskiva, vilket Nellie har svårt för och skäller för att visa sitt missnöje. Efter utskällning, så springer hon runt och leker där och försöker få igång de andra hundarna... Men snart ska jag ta bort träskivan!

Hemma på promenad
Jag gjorde iordning mig snabbt efter youghurt tallriken och en kopp te. Klädde mig snabbt efter att hundarna fått nytt färskt vatten i vattenskålarna och sin mat efter detta. Och så trotsade jag den lättare vindarna med regn och gick ut med de fyra jyckarna och lämnade The GoatLord hemma. Jag valde då att ta vårat eget skogsparti runt Träringen. Under hela sommaren har det i en del av våran skog, som vätter mot Härlanda Tjärn, varit ca 4-5 tält uppsatta och med en liten eldstad med kittlar och så där... om det har varit friluftsfolk, fiskare eller enbart semesterfirare är svårt att säga. Men slutet av sommaren var alla tälten borta utom ett tält och kvar blev en liten hög snyggt ihoplagt i en hög med ryggsäck och något cykelhjul. Men idag luktade det en mycket frän doft av brännt ute och när jag gick förbi detta område så hade någon tänt på tältet och kvar var bara aska. Här är ett filmklipp.

Och här är högen av skräp man lämnat ute i skogen... vem ska städa?

Och sist men inte minst, så passerade jag Trätorget på väg hem.

GOD MORGON!
HV är dålig på det där med morgonmål och desutom sjusovare - att överlåta det på The GoatLord och Fru Kost är dock ingen ursäkt för slappheten. Därför har jag låtit vädrets makter banna dig idag, //Herr Väder


♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥