lördag, maj 15, 2010

BröllopsDag part 2:

VÄDRET: +15 grader och disigt

En hundpromenad runt svampen:



Givetvis var det första jag mötte här hemma i skogen en tant och ytterligare en tant efter några minuter, men denna gången var tanten lite smått hundrädd och stigen var dessutom lite trång just här upp på uppförsbacken.

Tanten håller upp sin väska som skydd för hundarna, men trots sin rädsla är hon trevlig, men muttrar något som inte når mina öron.

Nellie börjar skälla ilsket och får med sig Titti och de trasslar ihop sig i kopplen med de övriga hundarna, varvid Zorro tillrättavisar Nellie för att få tyst på henne och då bryter det loss ett hundslagsmål, som slutar med att mitt lår hamnar mitt i detta och jag blir biten.

Hundarna tystnar snabbt och lugnar ned sig och tanten är nu bortom synhåll... var hon rädd förut, lär hon vara det ännu mera efter denna incident.
Resten av promenaden var lugn och skön dock:


Och tänderna borstade:





♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥