lördag, maj 15, 2010

BröllopsDag part 3:







Före och efter min sminkning:

                                                                                                     
















Först tvättar jag av hela ansiktet med ljummet vatten och masserar samtidigt in lite lätt med vattnet och torkar sedan varsamt ansiktet.

Efter en liten stund påbörjar jag med pudret som någon sorts ögonskugga... lite lätt arbetar jag med borsten runt ögonen:
















... och går sedan över till ACO hudstift från APOTEKET för att täcka sådant jag vill täcka och efteråt tar jag ett rent finger och smetar ut lite lätt så att det inte blir fläckigt, stiftet har min hys nyans:


... sedan ansar jag ögonbrynen, med denna från Ullared för ca 79:-:



... lite rougevatten på kinderna:



... salubrin till mitt bitmärke på låret:



... lite sparsamt med mascaran på ögonbrynen och ögonfransarna:


... nagellacket:


... till sist försvarets hudsalva på läpparna:


Min hand med ringarna:



Gerts hand med ringarna:



Sminket är från YVES ROCHER, nagellacket från Orienthuset och övrigt från Apoteket... jag valde att ha en mycket sparsam sminkning och dessutom är denna vald med omsorg för mig som både har nickelallergi och känslig hud...

Och nu skall jag ta på mig kläderna och svinga mina lurviga ben,
tjingeling och ha en härlig Lördag,
... eder Hattie



♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥