torsdag, mars 31, 2011

Lånade glasögon:

NattaKäket: soppa; rapsolja, en klick milda, tomat, morot, lök, 3 potatisar, 1 msk ris och 1 msk makaroner, mild paprikakrydda, salt, 2 hönsbuljong tärningar och vatten... 4 små lagerblad eller 2 stora. Lagerbladen plockade jag ur när det hade puttrat ett tag för att inte få så jättestark lagerbladssmak.

Nu svalnar soppan på spisen och jag gör en nattablogg och det är Torsdag och för oss en vilodag där vi skall sova ut efter tidiga uppvaknandet av klockradion...























Jag kommer säkert sova gott för jag känner mig trött och det syns på bilderna också där jag har lånade glasögon för att lyfta upp tröttheten... och blomma i håret för längtan efter vår/sommar och hippiekänslan...

Nu är det dax för nattasoppa,
GOD NATT,
//Harriet








♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥