onsdag, april 13, 2011

Klart för drabbning... :

... dukat och klart för...























... BLODPUDDING och mjölk och... ingen av oss är förtjust i lingonsylt. Det är för sött, syrligt, beskt och en smak av konstig konsistens. Här är vi rörande överens.

Jag är ingen fantast av hallonsylt heller; massa konstiga korn i. Men detta gillar Gert.

Jordgubbssylt äter vi... och vi har faktiskt en oöppnad burk för något eller några tillfällen.

Sååå... därför pannkakssylt för att göra slut på denna. Jag är ingen fantast av hallonsylt heller; massa konstiga korn i. Men detta gillar Gert.





















Jag gör sakta iordning mig... och Gert plåtar...

















VÄDRET: mulet, vindstilla +6

Så där ja... inga plagg mer än  munkjakan... känner jag för... och oh,ja 2 par strumpor (ljusa mot fötterna och svarta ytterst) för att hålla mig varm och mig själv i skick. Och blomman åker på och nu skall jag in till köket och käka för att min make lägger upp maten sakta på tallrikarna för att försiktigt betona att nu är det dags... och nu en röst: - Klart att äta!

Smaklig måltid, och rubriken hamnade nu överst
//Harriet





♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥