måndag, juli 25, 2011

Röd Kristall:



MÅNDAGENS MÅLTID: "morsans sallad" & "farsans" LegymKöttGryta med ris






















Efter maten vila och kaffe:











Västra Götalands landskapsblomma - KAPRIFOL:








(Om vi orkar se en film blir det en nattblogg annars skippar jag kanske nattbloggen)



-----------------------------------------
BÖCKER:




RÖD KRISTALL - Clare Francis


Det här är en bok som jag läste någon gång under åttiotalet, faktiskt. Det är juh över 20 år sedan... men det finns böcker som sätter sig som mannaminne t. ex författarinnan Daphne du Maurier även de som inte gjorts film på och det finns de böcker som åker in genom ena örat och ut genom andra.
Denna bok är något som ligger mittemellan... jag minns och inte minns...

"Som det står på omslaget; en roman om jakten på en samvetslös terroristgrupp och dess mystiske ledare, den iskalle Gabriele..."

Boken är en dammsamlare;) och det syns oxå på de gulnade sidorna... men jag plockade fram till bloggen efter vissa strapatser i "världen"... Den är lättläst och man får en lättare och lite snabbare inblick hur man maniskt kan dras med en sådan här härva, mer vågar jag inte skriva om för det är juh över 20 år sedan jag läste denna sist och jag knappt minns, men jag kanske skulle läsa om den fast mitt svar blir starkt : - NEJ!
Jag orkar inte helt enkelt läsa... ORKA... :(

Men här några bilder på omslag och lite inuti:









(förövrigt har ingen av oss någon som helst anknytning till landet Norge, mer än vid gränsen;)


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
MUSIK:

Jefferson airplane





♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥