söndag, september 11, 2011

Dag 5 och Söndag del 2:



SÖNDAGENS MÅLTID:   Ugns-Gratäng



I en ugnsform: lite olivolja (eftersom jag har denna hemma just nu)... skivad potatis något lager och på detta skuren eller skurna tomater liksom lök och någon morot, lite brysselkål, lite grönkål och spenat...

(färsen: i en bunke blandas med en creme fraiche, lite kina mushroom soya, lite mild malen paprika, lite salt och lite svartpeppar )

Den färdigblandade färsen fördelas i det såkallade mellanskiktet och över detta  skivad potatis, med pytte lite riven brännvinsost, lite salt och klickar med milda lite här och var.

Gräddas på 175 grader i ca 2 tim 15 min och har precis sänkt till 125 grader och detta är tänkt att puttra lite så att detta blir väl genomugnsstekt i ca  45 min för att sättas på ca 50 grader innan gäster.






















Klädsel för Söndagen ( ... och jag är lite smått morgontrött):

























Jag har målat naglarna idag för jag kände för detta:



























... och denna tunika är lite lätt uppvikt där bak för jag är rädd om denna då den har spets på...
(med tanke på mens) förövrigt har jag  "vanish" som finns att köpa vid tvättmedlen i de flesta "livs"...

Efter ett tips jag fått och det funkade bättre än jag trodde, faktiskt... man duttar direkt på fläcken och sedan direkt in i tvättmaskinen efteråt.












♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥