måndag, september 19, 2011

Vecka 38 del 3:



Med mat i magen var det bara att traska ut i ett höstrusk med regn efteråt:
















Jag tog en promenad med min nya "goa" jacka med luva att ta på och av när man känner för detta om huvudet... Gert väntade på mig...





















En märklig promenad blev det, men det var jag som stod för det märkliga...

Fullt munderad och med kamera för att ta några kort på hundarna dyker det upp en man med en lugn fin någon form av Terrier... Zorro är lös och jag vill få honom att följa med mig för att vika av stigen, men han vill inte och jag skiter i honom för han är juh ändock duktig... och han nosar fint med Terriern som är väldigt skötsam....

Jag som gått undan med ungtjejerna kopplade upp en liten minikulle får mig att passa på att smita förbi när mannen hade passerat och mellan hans lösa Terrier som gått undan lite försiktigt. Men istället fastnar min fot i ett hål med det gamla onda knä/ben som jag klagat lite på... och full huvudstupa ned för kullen och jag blev liggandes där och jag hann väl aldrig tänka mer än att jag kände... orka!... och tog en liten paus varvid mannen dök upp och var beredd att hjälpa upp mig och frågade om jag behövde hjälp.

Men jag tog mitt sans till fånga och kravlade mig upp själv och benet/ knä verkar så gott som återställt då jag klarat av detta... och det gjorde mig på glatt humör + att mannen verkade trevlig och lugn + en fin Terrier + att alla mina hundar var duktiga och fina i denna situation och även mot mannen.

Man muttrade något om att min klädsel också blev skitig. men jag förklarade att sådant händer med flera hundar och speciellt med två unghundar och att det var ett hål i marken och pekade mot denna som jag missat och att ingen fara skedd...

Men hade detta varit en film så hade detta varit en inledning på en romantisk kärleksdejt. ;)

Dettta var i slutet på min promenad och början på mannens... sååå det var bara att lite senare hoppa in i bilen och både Nellie och Zorro går på rampen... Duktigt! Vi alla älskar bilen, love att first sight;)




























Det första jag får göra när jag kommer är att skrubba de delar av jackan som fått lite jord/lera på. Och tunikan och jeansen tog jag "vanish" på och rätt in i tvättmaskinen.  Ett bad blev det för mig också utom håret och gjorde ett byte på nattsärken och värmer mig med den sista biten av äppelkakan och kaffe givetvis till detta...
























Imorgon skall vi ta det lugnt i alla fall... inga planer...
Tjing,
//Harriet










♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥