måndag, september 19, 2011

VECKA 38:




VÄDRET: +13, en aning blåsigt med sol och dis om vartannat

 ... och blomlådan behövs inte göra ett skit på... inget nytt vatten att ösa ur.
















MÅNDAGENS MÅLTID:  soppa +  schweiziskt bröd i halvor för den som vill ha) och en pyttebit med äppelkaka och kaffe som en efterrätt

Det dukade bordet:)

















Soppan som står på mycket svag värme.

( i detta fall lite olivolja och en klick milda, 2 st hönsbuljong, 1 st skalad och uppskuren lök,  en pyttebit med lite röd paprika en smalare variant, men ej stark,  500 gr 50/50 blandfärs, mild malen paprikakrydda, pytte med vitpeppar, salt,  3 st skalade och rivna morötter, 2 st stora skurna tomater, några skalade potatisar och vatten... några lagerblad som ligger överst för att plockas bort om en stund. Kokas upp innan man sänker till stepp 4 av 12 för attt sedan till sist sänkas till 2. Efter jag gjort denna tänker jag plocka bort lagerbladen då jag använde dessa som smaksättning, eftersom jag gillar denna smak)

























Jag har precis plockat bort lagerbladen och ersatt dom med färsk persilja, som jag tvättat och skakat dom ner mot diskhornet för att sedan slarvigt klippas ned i soppan när denna var färdig och blandas om... och nu står spisen på stepp 1 för att tll sist någon halvtimma stängas av för att inte bli het på tungan eller läppar oxå för denna delen;)



























Idag kör jag på osminkat:









SKÅL!










--------------------------------------




Gert tog några bilder på mig i natt och här är en bild av dessa:



Jag använde endast denna duo ögonskugga av märket MAXfactor (smokey eye effect) finns i olika färger men denna var som gjord för mig och är lätt att ta bort dessutom.  Köptes  i en  ICA affär.

Nagellacket är av märket Maybelline också från ICA... ibland kan de ha nedsatt pris på nagellack och Rusta kan ha  ISADORA för billigt pris...  ofta är det då färger som är mindre poppis kvar... men de kan också funka...

Jag är förresten en VÅR när det gäller färgskalan.


















Lite på läpparna av märket. coleurs nature köpt via nätet från Yves Rocher. Den är köpt för ett bra tag sedan sååå att om just denna finns kvar? Vet ej, för de byter produkterväldigt ofta och just detta är enda nackdelen, vilket gör att om man går efter färgskala kan det bli problem... men nu har jag flera märken närmare till hands att välja på då...






















♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥