onsdag, november 16, 2011

Melankolisk NattBlogg:

VÄDRET: +7, vindstilla och sol med relativt klar himmel, några grader varmare

TISDAGENS MÅLTID: Tex Mex buffé på ALLUM - Partille
... och det är några år sedan vi åt den sedan sist och den var en liten anings bättre nu, faktiskt...












Vi hade några ärenden att göra idag och Gert hade ett inne på Allum och jag köpte tvålpump "jordgubbe" för 10:-  + TURBAN HANDDUK i mikrofiber för 49:-  inne på RUSTA.
Dessutom gjorde jag en mattaffär inne i ett "orienthus"... fick en skarv för bra pris... Var även  inne på HEMKÖP och köpte några livsmedel och till sist APOTEKET, där jag hämtade ut ett flour på recept och försvarets hudsalva.


Och en skööön avstickare fick jag med hundarna undr en promenad för att till sist bara åka hemåt.


Väl hemma satte jag igång direkt med att göra en äppelkaka och vi tog oss lite senare en äppelkaksbit till kaffet och nu står resten under folie i kylen.

Under tiden låg jyckarna helt utslagna... efter både en biltur och promenad.






Här är de nya orient mattorna som jag fick till ett bra pris:) Den större "turkosblåa" ubder fåtöljen, den mindre mörkare blå bakom fåtöljen och en mindre i mörkarerött satte jag fast med tejp runt om under mitt PC bord för att dölja sladdar och sådant... sååå jag är nöööjd.





 God Natt och sov gott och jag är trött efter en hektisk dag, där tiden flöt fram snabbt. Strax en leverpastejmacka och Te och slappa, för att sedan gå och lägga oss,
//HV


































~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
FILM: *skön stämning, speciellt när den har filmats på Tjolöholm*

MELANCHOLIA (2011) undergångsdrama

















♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥