måndag, mars 05, 2012

Vecka 10 och måndag del 3:

MÅNDAGENS MÅLTID: ugnsröra/gryta

RECEPT: i en ugnsform lite raps/olivolja, i mitten gul lök, lite purjolök, skivad grön paprika, gytbitarna överst som jag skärt i lite mindre bitar, gäller att ha bra kniv, skalade/skivade morot/potatis runtom till sist salta och på med china soy mushroom och en lien klick milda och just denna biten är inte nödvändig, men för smakens skull:)

Gräddas på ca 175 grader i närapå 2 timmar i det sista var ugnen sänkt till 150 grader.
Dryck: det sista utav alkofria vinet som fanns kvar i flaskan.

Men nu få får "hjärtglasen" åka in i skåpen för ett tag.

















En anings kortare promenad blev det idag och jag testade kryckan och färgen var snyggare än vad jag trodde de skulle vara.

Jag vände på strumpan och vikte ned dessa över dojjjorna... funkade bra.



Efteråt bar det av till ICA MAXI stormarknad vid Allum.
Där köpte jag bla ett filter till golvbrunnen i duschen - den lilla lådan rengjorde jag samtidigt.
En fin mini duschspade som man kan dra både golv/vägg/fönsterkanten med.



Till sist hittade jag en fin nätt våg - med pyjamasen, strumpor och dojjor på vägde jag 123, 4 kg.





♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥