fredag, oktober 26, 2012

... dagen har bara börjat...:

FREDAGENS MÅLTID: /Sallad: äpple+päron+röd paprika+grön paprikabit+tomatbit+gårdagens grönsaksröra med gröna ärtor+ pressgurka/Citronbitare+ pepparrotsstuvning+potatis/CitronVatten/gammeldags ugnsäpplen/kaffe/





PepparRotsStuvning:
25-50gr milda smältes i kastrull
ca 2-3 msk vetemjöl
Detta vispas snabbt till en fin gul konsistens.

3dl vispgrädde vispas samman /blandas.

När stuvningen är klar rör man i 2 tsk riven pepparot.
(pepparroten var inte färskvara i detta fall)


Citronbitarna har jag på låg värme:)

Potatisen är klar och jag har hällt ut vattnet.


Allt är klart...












Min PC-Plats med den nya lampan på plats och allt är städat och fixat... runtom. Klart!





Den uppdaterade KaffeKokaren är toppen på så vis att glastillbringaren håller tätt när man häller över kaffet till termosen. Förut åkte kaffet ut mer eller mindre.







Min almanacka har jag uppdaterat med en tid för hundtrim på de alla tre jyckarna.

Gyllene Tassar är man gullig nog och tar kort på alla jyckar, som förut varit där, på så vis har de kollen på trimningen och tider.

Gyllene Tassar ~ Hundtrim/spa







MÅLTIDEN ÄR FÄRDIG OCH DUKAT LIKASÅ...




Jyckarna väntar på sin måltid och klickarna mild naturell yoghurt för magarna skall de få idag.
Betala någon räkning hinner jag gör innan detta...


♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥