tisdag, november 27, 2012

Här går det undan... :




TISDAGENS MÅLTID: /panerad fisk/mos/pressgurka+äpple,grön paprika,tomat,riven morot/standardmjölk/









Jag har tagit emot varor vid dörren, som t ex hundfoder 15kg (en gång i kvartalet räcker detta). Fodret skall slängas ned  i fodertunnan bredvid på bilden nedan.
Resten av varorna har jag plockat upp och det var en hel del med tanke på att jag skall ha en adventsmiddag.

Ungefär 10 års tid har jag anordnat "julbord".
Ett år gjorde jag ett riktigt stort hemmalagat julbord med bla julskinka & revbenspjäll (även honungssmak) och det var för att en enda gång ha gjort...
Förövrigt har jag annars "minibord" med det nödvändigaste. Janssons frestelse är viktigaste under julen här hos oss. Dessert: ris à la Malta och pepparkakor till kaffet är standard.

Jag gillar inte lutfisk och det gör inte heller The Goatlord, sååå ingen lutfisk... bläää...

( en ny omgång Pressgurka har jag också gjort idag)




Det var väl kanske ingen jätteklippning av håret som gjordes, men håret blev fylligare och tovorna är borta.
Torsd-Fred åker stakarna/minigranen fram... Lörd skall julmat förberedas och vaxduk+löpare plockas fram... etc... etc...Fullt upp!

hej så länge... återkommer senare,


♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥