onsdag, januari 30, 2013

Att hålla skenet uppe, trots duggregn med isfläckar:

 VÄDRET: +3/duggregn/vindstilla/




Det är 4st citroner i påsen bakom tillbringaren. På städdagen skall jag rengöra tillbringaren och samtidigt skala snabbt av citronskalet och delar citronerna på mitten och med dessa i tillbringaren. Jag återanvänder som helhet citronerna i ca 1 vecka.

Cironerna var något billigare denna gång därför valde jag 4 st. Annars är det 2-3st som gäller.


Av pressgurkan som var kvar lade jag över denna i en mindre skål och gjorde en ny omgång pressgurka. 4st gurkor, men 3st gurkor skulle jag nog kunna ha här i hushållet.

Skala gurkan och skiva med osthyvel i en skål- på detta salt, 1/2 kryddmått malen vitpeppar, persilja - sist över: äppelcidervinäger+kallt vatten+ plastfolie över som lock.
Varar ca 1vecka - 10 dagar.









Vispad grädde på wiener-pecan var smarrigt.
Jyckarna fick varsin klick vispad grädde och på detta fick de även sin blodpuddingsbit och nu ligger de och har det riktigt skönt och njuter. De verkar verkligen nöjda efter denna dagen.

Nu är det min reclinerfåtölj som gäller,



♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥