torsdag, januari 03, 2013

VECKA 1 och hyffsat väder:




FREDAGENS MÅLTID: /risotto/pressgurka+tomat/CitronVatten/










Jag har fixat en ny omgång pressgurka: 3st gurkor (skalade + skivade med osthyvel) i detta: äppelcidervinäger+citronvinäger (Orienthuset) + salt+ persilja/som lock plastfolie.

RIS: vatten kokas upp och i detta slängs 1dl-1,5 dl riskorn- plattan stängs genast av och på med locket och sedan får riset sköta sig självt och svälla.

GRYTAN: rapsolja+milda+ 1st gul lök+grön paprika+champinjoner+grytbitar+ liten klick soja+ salt+mald svart peppar+mild malen paprika/när detta är färdigt slängs gröna ärtor i och till sist blandas detta med riset.





Jag tog mig i kragen och se där kameran är framme igen och jag orkar blogga något. Mitt halsband kom idag på dörren. :) Med mitt TOIL GIRL pin-up ART av Les Toil

Lite kaffe (Gevalia) piggar jag upp mig med samtidigt som jag bloggar och lite rumänskt hos The Goatlord.

Dags för livet utanför PC... på återseende,

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥