fredag, mars 01, 2013

Städat och en fin CollieHanne... :


 VÄDRET: / sol/närapå vindstilla/+6/




ZORRO

En torr fin Zorro som gått ned lite i vikt + pälsen är borstad & klippt - låg med halva kroppen under sängen.

Tassen ser jättefin ut idag redan och sedan badet slickar inte Zorro på tassen och är då utan strumpa.

En veterinär/tjej på Göteborgs DjurKlinik AB  borstade ut Zorros tovor i pälsen och har gjort ett grymt jobb... sedan har jag klippt pälsen på Zorro - tassarna,baken och den vita kragen och nu har jag även duschat Zorro, vilket jag gjort själv förr och börjat med igen (Nellie och Titti  också, men om ett tag framöver först).

Ett bad tyckte veterinär att det behövdes. Veterinären frågade mig när Zorro gjorde detta sist. Vet var  i nov 2012 på ett hundtrim. Jag berättade vad som sagts och gjorts. Veterinären blev inte imponerad av detta hundtrim. (hundtrimmet har dock inget med tassen att göra)
I vilket fall som helst, så skötte jag badet själv på Zorro och detta var vad som behövdes nu när Zorro börjar bli bättre.




Jag väcktes av en ylande Zorro och detta hemska ljud, men som gör mig varm inombords, fick mig att hoppa ur bädden vid kl 12.30.
Därefter blev det städning och The Goatlord tog hand om hobbyrummet.

Senare blir det akvarierengöring och någon bild på akvariet kommer nog in i bloggen då.

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥