fredag, maj 24, 2013

Ett enda "stick":



Jag ställde in väckarklockan och väcktes precis strax innan denna lät och detta av Zorro som gnydde.
Zorro vill ha uppmärksamhet med det ena och det andra. Jag hjälpte Zorro på traven.
Då plötsligt ringde väckarklockan och jag stängde av denna skräniga på studs.

Gjorde snabbt iordning mig klockan åtta och stack snabbt iväg. Det var rätt så tyst och lugnt omkring just då. Jag gick en enda hållplats med ett kortare avstånd än dessa kan vara.

Jag klev in tog min nummerlapp och bara en person var före mig i receptionen. Sedan tog jag mig min plats utanför blodprovsrummet.
Jag hann knappt sitta länge förränns jag blev inkallad och lämnade fram min remiss på allt som proverna skulle innefattas av. (det mesta -utom någonting)
Jag fick mig ett "stick" och det blev några rör. Ett omslag om "sticket" och sedan stack jag hem.


Bland det första jag gjorde var att dra bort rullgardinen och persiennerna för att sedan stänga till sovrumsdörren.

Jag bytte om till pyjamas och sedan blev det här vid PC varsin knäckemacka med becel gold+hushållsost och för min del den sista Standardmjölken til detta innan jag gav mig på kaffet.
En kortare luftpaus på balkongen hanns med och nu bär det av snart ut till Hisings-Backa.
Påklädd och redo med endast lite ögonpenna "mullberrywine" från Pernilla- webbshoppen.
På läpparna som standard "försvarets hudsalva" och om naglarna "elegance-370" av märket MAVALA från apotea.se -  mavala.

Flaskan är mycket liten, men konsistensen är vattng och tjock. Sååå ett tunt lager är att rekommendera så att denna torkar snabbare och håller dessutom mycket längre.

Just nu: /+16/mulet/lättare vindar/
Härligt väder för min del och dessutom även för jyckarna.

Hej så länge,

P:S
Nu inväntas bara ett samtal från min läkare rörande svaren och och mitt tycke kring läkarens schema.

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥