fredag, maj 24, 2013

Städdag och en helt vanlig Torsdag:






TORSDAGENS MÅLTID: /falugratäng-purjolökskiva+tomatskiva+grön paprikabit+klick ketchup+klick tomatpuré+gratängost överst/kokt potatis/äpple/StandardMjölk/


Ute på en solig balkong.
SOL/vindstilla/










StädDagen flöt...




Någon vill upp till bevis att denne minnsann kan hjälpa till och detta på frivillig basis.

Idag tog jag en microtrasan och drog över vårat svalefarstugolv+3st trappsteg ned+3st trappsteg uppåt + list lite granna och lite på väggen+ dörren. När jag kom hem tog jag lacknafta för att helt få bort ett märke på ytterdörren.





Det blev tankat och fyllde på nytt vatten i flaskan. Jyckarna får sitt vatten efter promenaden.































Detta har jag att göra under en veckas tid (bild ovan) tills läkaren ringer, då skall jag ge ett besked om detta var bra för mig och vad jag gjort.
Läkaren har tagit blodtryck+vikt+längd+midjemått+lyssnat på hjärtat. Allt var bra här. Jag fick resultatet direkt om man säger så.

Nu på morgonen tänker jag gå till VårdCentralen med min remiss för ett blodprov. Läkaren har kryssat för vad som behövs. Det var det mesta. Bara ett snabbt "stick" och sedan hemåt igen.
Vi får se om det blir någon sömn, men lite "kaos" med mina tabletter blir det då jag skall ta dom runt kl 13.

Jag var på VårdCentralen häromdagen, men sköterskan bad mig komma en annan dag mellan kl 08-10 för att få bäst värden och ett plus om jag inte ätit precis innan.

Det var städdag och jag behövde min vila innan... efteråt också ;) men jag vill snabbt få detta gjort innan helgen. Sååå... hobbyrummet nästa.



♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥