lördag, februari 21, 2015

Det allra sista kring inredning gjord/... en "hutt" & GAME OF THRONES:


En handgjord vas av något sorts träslag- köpt i Slovenien åkte fram. I samma veva fann jag den lilla röda burken, som hade "nuba-pärlor" njae... ( en gammal sacketterburk-visade det sig senare vara). De liknade dessa, så jag blandade ut med det översta lagret på i halsflaskan... så att hela halsen blev lika fylld som den med rosa nuba-pärlor blev.

FREDAGENS: /CHILI CON CARNE & ris/CitronVatten
Jag hade kikärtor i, som var gjorda på det vis, som jag skrev några blogginlägg tillbaks om.






Dekoration med ljust rosa rosor och lite djupare rosa färgad bukett och blåbärsrisen.



Det blev nu istället nuba-pärlor över, de hamnade på fatet.

Dekorationrånen får vara kvar ett tag till.





Nellie och Titti innan jag ger mig på för att fylla ut de sista luckorna på väggarna... 








Några böcker från SMB - Svenska Militärhistoriska Biblioteket, men lgh:en skall inte bli ett enda bibliotek... lite utrymme för annat också...

Lite glosor - lite Claude Monet innehåller några få recept också. Adelskalendrarna vi har nu. En från 90-talet gav vi bort. Då ville vi ha någon. Nu är det dags igen för en "2016" som skall beställas innan ett visst datum. Liten rabatt är det för de som finns med i denna och dessa får förhandsköpa och får hem dessa på förhand, även om förhand är med kort varsel. En bok om Heliga Birgitta.

JIMI HENDRIX hatten. DEn står på en "militärprydnad" via SMB från SCHWEIZ armé, tror jag det var, som åtagit sig några upplagor från sitt.

Denna lilla hög skall inte bli högre.

Detsamma gäller denna, fast högst två till, men då får det allt dröja.

Denna kommer inte fyllas på mera...

Ej heller denna...

Detta får räcka... gammalt varvat med nytt...




Så här såg hundarna ut efteråt. De var nöjda och lugna att det var en kort orolig händelse.






Vi var nöjda med dagens promenad. Jag känner mig hel och ren efter duschen.


Nu är det hobbyrummet och en "hutt" som väntar... och GAME OF THRONES....





♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥