onsdag, maj 23, 2018

čevapčiči recept / svalka med jordgubbar :

Man försöker se till att lägenheten hålls något sånär svalt. Slapp och lugn dag. Jag startade dagen med en dusch.
Sedan pratade jag med coop.se matbudet i telefon.
Matbudet undrade om det gick bra att komma lite tidigare än avtalad tid. Väldigt bra att de ringde upp så man kunde komma överens och alla var sedan nöjda... Jag satte upp portdörren med en tegelsten för att det inte skulle krångla med porttelefonen för matbudet.så att matbudet kunde komma in snabbare i hettan.







čevapčiči - RECEPT


Jag blandade i en bunke: smått hackad gul lök och röd paprika - 4 st pressad vitlök - salt - kryddpeppar - svart malen peppar - glömde malen paprika pulver/krydda  (gör inget) - lite smält milda margarin/olivolja - blandfärs...

ONSDAGENS: / čevapčiči med gratäng / sallad / CitronVatten /




Mina tatueringar...


Fräcka bilar som var ute i trafik på vanlig vardag...

Några färska jordgubbar till bloggen...



Strax vila i reclinerfåtöljen & serien CRIMINAL MINDS säsong 13...





♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥