tisdag, maj 22, 2018

överlevnad - naprej - gasen på & vidare - C'est la vie :

Värme idag igen... man skall väl inte klaga, men jag orkar bara inte...

Medans maten stod i ugn och salladen färdig inne i kyl - fixade jag snabbt till mig och blev något piggare/fräschare...
När jag ändå var igång passade jag på att tvätta upp min röda sommarjacka... Den torkade på studs så varmt var det!

Jag badar numer på ondagar också... fast förmiddag får se om jag hinner med detta för jag har beställt en matleverans som jag inte räknat med från coop.se - kött till mina föräldrar som vi skall grilla till helgen. 



TISDAGENS: / enkel pytt-i-panna / sallad /



Jag kände mig knäckt efteråt... men i bloggandets stund känner jag mig rogivande igen och svalare.
Jag har framför mig att stiga upp tidigt så hela livcykeln åker ur led... tandsten på hund på torsdag... (det är sådant här som våra skattepengar täcks upp till)
Jag själv sitter och bloggar med en halv tand uppe i övre käken längst in... Det gör inte ont för den har redan en gång förut varit rotfylld, men jag prioriterar hundarna. Andra hälft kanske lossnar själv så småningom. C'est la vie!

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥