söndag, januari 05, 2020

från Greta till kar och nu merca :




1,7 km närmast bostaden blev det idag!
Ändå blev inte sträckan beskrivlig eftersom jag inte följde de större stigarna utan hoppade in i skogsdungen bland snår...


Runt lunchtid




Bytt gardin och plockat bort en del bl a mini-granen.  Resten blir under veckan en dag...
MIN PC-PLATS
MIN PC-PLATS

Balkongljusen åker bort TJUGONDAG KNUT!

Startade något ovillig med badet men när väl starten gick så flöt det bara fint...


SÖNDAGENS fläskytterfilé med indiskt ris & sallad




//
Bluff eller inte?
Skall man vara aktivist skall man vara oskalad och naturlig och ge sig ut i kast. Att klä av sig för djur och liknande eller stå modell för djur och miljö, då är människan åter i stort fokus. Greta Thunberg står över de som tidigare gett sig ut oavsett bakgrund. Många i dagens läge är inte vana att se en avskalad kvinna fri från yttre hjälp med utseende,  kan se att man faktiskt kan se vacker utan. Misstänker dock att de behöver tid och upptäcker snopet... faktiskt behöver man inte alltid.
Klimatet når mera fram...
Nu handlade detta bara om Greta Thunberg och inte politik och samhälle... då faller mina åsikter åt annat som jag inte har tid åt nu... (Hur fel man gör åt att lägga på folk och klass-samhället  i detta menar jag för att förtydliga...)
//

TROP-KARET endast i bild för denna gång...















MR MRECEDES säsong 2 del 5

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥