lördag, januari 18, 2020

Tropkars assistent = mera göromål :

FRUKOST MELLANMÅL LUNCH







LÖRDAGENS pytt-i-panna & sallad


































2,9 km föll slutaren på idag. Jag hade inte tänkt mig gå längre än igår fast då var sträckan något jobbigare eftersom det var fler uppförsbackar och jag följde inte alltid de fina lederna utan gick innanför bland snårigare terräng.
Om man kollar på videon ovan då ser man tydligt hur och var det finns MYCKET grön område.



TROPKARET


Jag är ockuperad som assistent åt tropkaret. Jag trodde inte att jag skulle tycka om detta, men jag är fascinerad av Corydoras...

Jag skall hjälpa till att få bukt med akvariet som blivit hårt angripen av alg och liknande.
Just nu är vattnet så mycket bättre och det går åt rätt håll. Detta problem är tyvärr inte så ovanligt.

En del har otur och drabbas direkt - andra efter flera år... men någon gång sååå. 

I detta fall är det så att akvariet har flyttats åt vänster mot vardagsrummetsfönster och fått in mera ljus och fönster än innan. Solen ligger också hårt åt här även om vi har vindskydd och markis på balkongen...
 Det är inget fel med det, men att få in vanan med detta och att det är mycket lättare att drabbas för problem med akvariet...

Mera om akvariet kommer...


Här är de bägge leopard färgade pansarmalarna...
Den något mörkare: Corydoras melanistius melanistius svartprickig och kilfläckspansarmal
Den ljusare på nedre bild:  osäker men förmidligen - corydoras trilineatus


posthornssnäcka






♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥