onsdag, januari 01, 2020

VECKA 1 dag 1 :

I år funkade knallpulvret och alla här kunde känna sig lugna och avslappnade!

Även under hela året har det inte varit mycket smällande. Man har sparat på krutet!

Som dag är denna afton menlös på något sätt, kanske för att jag fyller år, vad vet jag???
Vi hade förövrigt så mysigt man kunde ha, trots allt!
Imorgon är en annan dag - en ny dag - nyårsdag!
Ingen av hundarna gillar fyrverkeri -  vissa finner sig mer / vissa mindre,
 men Asterix sov på detta och Titti ville inte flämtande gå förbi Asterix.
Asterix som hanne är en bromskloss, istället valde Titti min PCplats!

När vi somnade låg Asterix på sin sovplats mot sovrumdörren.
Titti som denna natt inte ville ligga ensam
fick ligga inne i sovrummet bredvid husse.

Imorgon är en annan dag!

Vi alla sov gott och steg upp.
Jag lät Asterix bädd vara framme ifall att någon vill vila sig där under dagen - likadant gjorde jag igår.
Något motvilligt startade jag
dagen med en dusch från
topp till tå... Jag hade ingen
conditioner i denna gång.
Skönt bad blev det!

Jag fick efter badet frukosten serverad!



Jag lagade dillkött med potatis och den blev jättegod, förutom pepparkornen som jag skippade att plocka ur!
Eftersom creme fraiche är syrlig hade jag i mindre äppelcidervinäger, Grädde har kortare förbrukning så det blev creme fraiche...


Kokade Te mitt ialltihop...



Inga smällare dagen efter... KORS I TAKET!

Vi tog oss en rundtur en längre sådan men inte bland de längsta som vi kan göra...




ONSDAGENS dillkött och potatis
Det blev över... lade det i en glas-matskål från IKEA med lock in i kylen.

Kuttra-sju - Ancistrus-paret


Strax "Mr Mercedes" säsong 1 del 9....





♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥