torsdag, januari 02, 2020

VECKA 1 städ rundtur och nu merca :

Allt är i sin gilla gång igen!
Inga nyårslöften!
Istället blir det den andra modellen, så som man upplever den allra första dagen på året så blir resten...
I vilket fall som helst ser jag alltid till att få en bra början på året,
Starten blev jätteskön i år!

Snabb städ idag... Det blev att rengöra tunnan sedan ut med gammalt. Jag orkade inte vänta till sista biten, sedan i med nytt och överst det gamla som var kvar. Magnussons...  Jag har måttstock. De dagar de får mera mat/mellanmål  "från bordet" - då skall de ha mindre foder!

Jag städade alla avlopp...  lite sådant,,,
LUNCH när städet var avklarat!



Längst åt höger... när jag gjorde dillkött skar jag bort senor och fläsk på fläskgrytbitarna och kokade långsamt hundarnas kött i lite smör och frös ned påsarna....
Idag tinade jag upp en åt hundarna för det skulle bli mer sås än kött med dillköttet som vi åt till middagen.









Idag plockade jag fram RELIVE och  tryckte på start. 1,9 km... Inte de längsta och inte kortast sträcka heller, men lagomt!

Första bokbussen inför 2020!




TORSDAGENS gårdagens dillkött med kokt potatis SALLAD




AKVARIERENÖRINGEN



Lite rom i skålen då de har en tendens att bli uppätna av Ancistrus paret. Få se om någon tar sig... Det har gjort fast för många år sedan - några fläckiga pansarmalar Corydoras var det då!

LILLA OCH STORA KOMBON  grotta/tunnel

Dags för  "MR.MERCEDES" säsong 2 del 1...

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥