tisdag, oktober 04, 2022

i VECKA 40đŸ¶ stirrar för mycket i mjölkglasetđŸ„›= ngt djup textđŸŒ:

 

Höstbukett kÀrleksört och prÀstkrage

Höstvy frÄn balkonglÄdan fylld av ljung, mynta och fjÀrilslavendel...

LÄTTLAGAT lax i ugn kryddad endast med salt och vitpeppar toppad med citronskivor...
MÄndagens tre bilder! Bild lÀngst mot höger TISDAGENS en Asterix som leker kurragömma juh!
Blev en skön tur med en paus... och en Ànnu skönare benstrÀckare efterÄt... !
Ett glas STANDARD mjölk Àr ett mÄste frÀmst till pannkakor, blodpudding och bruna bönor Ä flÀsk hÀr i hushÄllet dÄ Àven THE GOATLORD dricker! Annars dricker vi inte sÄ mycket mjölk... Jag har nÄgra rÀtter till inom parentes men dÄ dricker jag ensam och dÄ bara om det finns mjölk hemma. Bl a som jag kommer pÄ i bloggandets stund Fylld röd paprika, köttfÀrssÄs och norrlandspölsa...
OVAN BILDER - bruna bönor Ä flÀsk var mumsigt gott med standardmjölk... men nu dröjer det tills nÀsta gÄng... inget jag vill Àta för ofta... Sallad i skÄl frÄn kvÀllens eller om det var vid middag?! UgnsÀpplen Äts av igÄr kvÀll.... kanske höstens sista... Jag har gjort varje vecka i hela septembermÄnad... för tvÄ ggr... Jag har nÄgra Àpplen i kylen som jag tÀnker koka upp med te...

FRUKOST gene tunnbröd original  LUNCH macka & fruktbricka 
TISDAGENS MIDDAG ugnsstekt lax med smak av citron serverad med potatis/morot som ej Àr skalad och svalnat till för nÀringens skull frÀmst och lÄgt GI - lÄngsam upptagning i blodet.
Jag har inte problem med blodsocker men har börjat kollats upp noggrannare i samband med nÀring.
Mat för 55 plus :) och kolesterol vĂ€nligt :)  Liksom mera protein och fibrer och liknande utan att vara besatt... 
NÀr det gÀller tÀnder fÄr jag nu instruktioner för placks och nÄgon med borst pÄ. Mina tÀnder sitter för tÀtt... och jag skall pÄ fyra tÀnder göra jobb i munnen hos tandlÀkaren. PÄ tvÄ stÀllen samlar sig karies och allt jag Àter... Har svÄrt att komma Ät med placks eftersom tÀnderna sitter tÀtt. TvÄ Àldre fyllningar skall göras om som sitter ihop... skall göras om sÄ att jag sedan kan anvÀnda placks bÀttre. DYRT! men har en tid inbokat och ett nÄgon gÄng i nÀsta Är för att kunna spara pengar plus att jag fick boka om tider dÄ de inte passade mig.... nÀr receptionen inte frÄgade mig vilken dag jag föredrar... fick se efterÄt att det var endast mÄndagar jag fÄtt. DÄlig kommunikation men jag var vÀldigt trött denna dag, fick bÀttre tider nÀr jag sedan bokade om.
Jag bloggar medans jag invĂ€ntar paket frĂ„n Apotea.se dĂ€r jag köpt ORAL-B  flour-tandkrĂ€m som jag skall sĂ€tta pĂ„ tandköttet sĂ„ att det stelnar för att hjĂ€lpas till...
Jag har i dagarna lÀst en blogg dÀr det Àr mer text Àn vad jag sjÀlv för! DÄ upptÀckte jag att det inte Àr sÄ dumt att skriva bara nÄgra gÄnger i mÄnaden Àn sÄ ofta som jag gör... !

Hon bloggar om de i hennes nÀrhet som jag kÀnner till.... sÄ det var intressant lÀsning. Hon Àr mer utlÀmnande Àn jag. Jag bloggar med en viss hÄllen mur, sÄ den som tror den vet allt bara för att jag bloggar har fel! Och Àven om hon Àr utlÀmnande sÄ fattar jag att jag ÀndÄ inte vet allt!

Jag startade bloggen frĂ€mst för att skriva av mig ilska och 
 jag har skrivet av mig om det som fick mig att lĂ€mna jobbet i samma veva som min make. Jag trodde aldrig att jag skulle fĂ„ ett sĂ„dant avslut om man nu kan kalla det vinst heller, men jag hade inte kunnat detta utan min make eller vice versa...  Man kombinerar varandra med temperament och med fel och rĂ€tt och olikheter. Bra förhĂ„llande gör att man samarbetar bĂ€ttre! Vi blev sĂ„ underskattade och man skall aldrig varken det man har framför sig - underskatta eller överskatta, dĂ„ "lyckas" man bĂ€st"...
sÄ dÀr, jag har skrivet av mig skiten.... sÄ det kÀnns som en helt annan vÀrld denna period, jag menar det kÀnns inte som det hÀnt mig. SÄ jag har gÄtt vidare med andra ord! Bara det att behöva berÀtta samma sak om igen och om igen i flera Är gör att man gÄr i botten istÀllet för vidare... dÄ pratar jag chef facket företagshÀlsan vÄrd försÀkringskassan och sedan rehab pÄ detta... pÄ det viset Àr jag stolt över mig sjÀlv och framförallt min makes fantastiska stöd!!! och hur jag lade upp korten pÄ bordet.


♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥