måndag, mars 25, 2024

ny VECKA 13 våffeldagen:

 

BRUCE SPRINGSTEEN till våfflorna - fin bild, men igår såg vi en från 2014 grym turné - tungt och bra!!! men i vilket fall som helst - glädje och energi var som gjutet till våfflorna och jag överträffade mig själv. godast jag gjort och ätit vill jag påstå!

Jag har många fina minnen kring Bruce Springsteen och åttiotal, men jag har brådis och låter musiken flöda istället.
Jag har varit härifrån och varit ockuperat med lite av varje... en del skumt också.



Penslade in våffeljärnet med rapsolja...  och mindre mängd smet hälldes på järnet för laggen.
Våfflorna lagades enligt recept ovan.
FÖRRESTEN 1 tsk salt  istället för en halv, enda skillnaden.
Våffelsmeten fick stå i kyl och svälla ca 2-3 timmar!




PÄRLHYACINTH och PÅSKLILJOR

Gårdagens och dagens tur ute!




ANDRA DAGAR (blandat)
TORSKRYGG
:
Gott med crepes med dillsås och räkor /sallad och burek spenat och ost/ yoghurt smoothie /curry kyckling gjord på hemlagad buljong /hemlagad schnitzel
räkmackor någon gång också / liksom tonfisk på macka och salami....
varmrökt lax macka / gravad lax macka
Fish & crisp / forsythia som vår och påsk-känsla
Strömming med mos å färsk paprika och råkost. /lax
PANNBIFFAR som också blev köttbullar till påsk infrysta.

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥