måndag, april 15, 2024

ny VECKA 16 måndagskänslor varvat med vårsken:

Solsken och inte lika blåsigt fast lite gjyttja här och var även om detta också minskats.
Vitsippor lite varstans inte första ej heller bästa...
GÅRKVÄLLENS fiskpinnemacka
MÅNDAGENS MIDDAG makrill med kokta grönsaker och råkost
Varken spenatstuvning för min del eller för mannens klicken lingonsylt till.
Blev över makrill så en makrillmacka lite senare.

 


Vårstädning som jag påbörjat och har framför mig även Asterix som skall på kloklipp, därefter skall jag klämma in ett bad och bada honom... Lite för kallt ännu... blir nog i majmånad! 

Vår-städa mig själv med för den delen. 

Klädkammaren har jag kvar från höst-städet förra året. Det blev fint i garderoben med någon ny klädförvaring som piffade upp det hela. I klädkammaren blir det nya stora IKEA och Rusta kassar dock. Jag räknar med att slänga lite också sååå sopsäck till detta.

Dags att (b)logga ut och inte blogga närapå varje dag! Vila och annat också mellan varven!




♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥