fredag, september 19, 2008

FRIDAG;)

Det har gått några dagar sedan jag skrivit något, men det har kännts som att jag haft fullt upp och inte ork för detta då bl a... Men på Tisdagen var jag hos min tandläkare och tog bort i vänstra övre käken en tand längre in i käken, så jag har bara en enda gång kvar nu och det är att fixa till den yttre tanden närmast borttagningen av tanden. Han skall bygga upp där på något vis så att det blir som en ny tand. Men jag är mycket nöjd hittills med min tandläkare och jag passade på att köpa med mig 2 luncher till RehabCentret. Förövrigt så har vårt avloppsrörssystem i vårt hus gått i sönder, så det har vart lite rörigt i källaren och ute på gården. Mitt i "skiten" lägger telefonen och nätet av. Min farsa kollar upp detta och det visar sig att arbetarna som fixar till avloppsrören har kapat av ledningen som går till telefon och nätet. Så på Onsdagen (dagen efter) var det flera bilar från Telecom och grejjade med ledningar och de fick på något sätt dra nya, men de lovade i allafall att detta skulle vara klart innan helgen och idag funkade telefonen och nätet. Annars har det uppstått problem med att man vill plötsligt vill skicka hem Gert 6-7 Oktober i 2 månader och sedan i December månad ska han få dagrehab. Detta kom plötsligt, varpå jag vart irreterad eftersom man beslutade något helt annat i Måndags på anhörigsamtalet. Varför då ha sådana samtal? Eller varför inte ännu bättre informera om att det som beslutas där inte är så självklart och att det kan bli på olika vis och sätt! I vilket fall så ska denna överläkare ringa mig idag senast kl 12.00 på förmiddagen då. Men jag har garderat mig och skickat iväg till min chef EAC = leidghet pågrund av egen angelägenhet från 7 oktober tom sista November och så har jag även sökt i December men då är det svårare att få ledigt, endast specialfall och på något vis känns detta ärende som detta då, och fram till den 15 januari och sedan hade jag tänkt börja jobba igen från och med den 16 Januari, men på 75%. Hoppas detta går vägen! TORSDAG Denna dag var jag på över 2 timmars promenad och åkte buss till Centralen och väl där köpte jag med mig lunch och sockerkaka till kaffet. Och fortsatte med spårvagnen till Gert och var framme vid senast kl 17.00 och var där tills besökstiden var slut kl 21.00!


♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥