lördag, april 25, 2009

Titta, nu brinner det igen!

Vi visste från början enligt kvällsnyheter att det skulle bli en het varm solig Lördag, därför vaknade vi och åt vår frukost och sedan bar det iväg förbi Kungs-Backa mot Bräcket i Fjärås Bräcka. Precis innan Bräcket stannade vi till vid Bräutigams butik där de säljer gammaldags choklad och marsipan från anor sedan 1876. Dyrt var förnamnet, men vi köpte en minipåse med någon form av mandelkola med överdrag av choklad för 35:- innan det sedan bar iväg mot slutmålet. Först fikade vi då lite kaffe med macka till och sedan bar det iväg på en härlig promenad, där jag under promenaden plåtade lite och denna gång var Gert med på promenaden och jag måste säga att det gick bra då med någon kortare vila mitt emellan. Vi avslutade det hela med kaffetåren. På hemresan fick vi se stora brandmoln precis innnan vi skulle svänga av vägen mot vårt hem kl 16.50. Vi tippade att branden var bortåt Angered hållet. Väl hemma åt vi lite mat. Och nu surfar jag och Gert kollar in något program på kanal 7 "en tävling i att sjunga nationalsången för Kanada NHL i ishockey". Och enligt media på nätet var branden en skogsbrand vid Nödsjön ute i BohusTrakterna och Kungälvs Räddningstjänst fick rycka ut och klockan 18.30 var branden ännu inte under kontroll. Denna gången tog jag inga bildbevis efterom batteriet var slut efter mina plåtningar ute vid Bräcket. En skön varm härlig solig dag utomhus, kort summerat. Ta vara på dagen och njut... ännu är inte kvällen över, kramar, //HV


♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥