söndag, september 27, 2009

Halva inne eller halva foten i...

Från att heta Johansson till Mikl. Ingen direkt skillnad för valet gjorde jag i Blå Staden när vi flyttat dit, då fick jag välja och jag valde Mikl:) Ärligt talat tyckte jag Johansson var för trist, som Smith ungefär. Språk: lätt;) för Serbo-Kroatiska ville jag inte läsa. Förövrigt min känsla att vara hälften svensk och den andra hälften Slovensk då? Det har gett möjlighet till ett större perspektiv. Jag har genom åren varit en hel del i Slovenien... okej. Men förändringana under de sista åren har skett fort på både gott och ont. Men på någotvis ändras den inte samma land och basgrund. Jag har inget emot att vara hälften Slovensk, jag är stolt över den halvan och landet i slutändan. Förövrigt bor jag i Sverige och är född här, mer än så är det inte. För andra kan det vara ett större problem... ... och bytet eller giftermålet till von Brömssen? Både ris och ros... avundsjuka speciellt kring adligt efternamn, samtidigt som bytet från Mikl ett slovenskt klingande med till adligt... Men faktum är att hade detta varit slutet på 1600talet hade det varit ett mycket bra parti. Och en av numera bitarna är relateringarna kring Tomas... något som Gert sade man får lära sig att leva med, precis så är det för mig. Vi är båda enda barn: Jag är nöjd med att vara enda barnet... och om man är mera bortskämd? Det tror jag inte, men uppfostran måste vara mycket lättare när den ligger på ett enda och ekonomin också lättare att fördela som inte ligger på mig som ett enda barn. Jag är stark och envis. Och för Gert är det något liknande... vi diskuterar inte detta utan någon engång och det räcker. Vi båda har inga syskon och detta tycker vi bägge är SKÖNT!!! Gert är uppväxt med äldre föräldrar. Nackdelen har varit att kompisar undrat:- farmor eller farfar? Och farsan var överbeskyddande. Fördelen är att Gert fått bra föräldrar, som var mogna sin roll och som i slutändan gjort Gert :stark ståndpunkt och vilja och självständig. Jag är uppväxt med yngre föräldrar: Nackdelen har varit att de kan ha varit på vissa områden omogna på vissa områden och handlat ibland utifrån sig själva, men inte av egoistiska skäl. Fördelen har varit min fria uppfostran och fortfarande till hands som i slutändan gjort mig: enligt Gert; KaraktärsStark och självständig. ~~~~~ Nu har jag annat för mig och får sluta.., säkert flera detaljer eller bitar, som jag kan tagit upp och så där men skiter i...


♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥