torsdag, november 10, 2011

NattBloggen; Mårtens Afton i sikte och även gåsen:

När jag äntligen blev klar med allt tog jag bort lacket med aceton och satte på favoritnagellacket ISADORA mulberry wine och nyduschad är jag dååå ocksååå...
Jag kommer inte använda uttrycket " ett "JAG" " mera här i bloggen då Gert gav mig ett bra skäl -  för då insåg jag att detta kan faktiskt misstolkas fullständigt.


Med tanke på att jag hålli igång heldagen/kvällen /natten, sååå dammsög jag  hela lägenheten innan vi åkte ut förut....

Pussst och stööön och suck*... och  nu kan jag pusta ut.




































Så här blev gåsen efter 2,5 tim. och imorgon skall gåsen flyttas över till en annan form och på marinaden blir det en enkel creme fraiche sås imorgon och till detta ris...


















När gåsen var färdig efter 2,5 tim... då satte jag igång med äppelkaka.

Recept: 4 dl havregryn, 4 dl mjöl, 3 dl vispgrädde, 2 tsk vaniljsocker, 2 tsk bakpulver och 150 gr milda, 150 - 200 gram ljus Sirap. Gräddas i ugn på 175 grader ca 45 min.
















När äppelkakan är färdig då åker gåsen in i ugnen med folie på för förvaring tills imorgon.

















 





NattaKäket: ost/skinkmacka och Te:


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
MUSIK:






















♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥