lördag, september 14, 2013

Kanon - som i Canon:



 Redan upptorkat och fuskpälspläd är på. Sängen är bäddad... en skönare natt.







Dukat bord... Kålpudding/Gräddsås med svartvinbärsgelé/potatis med gröna ärtor/lite pressgurka-äppelbitar-tomat. Radenska/Kaffe och kaneläpplen:




Strax dax för mat... och jag har haft det skönt som lagat i lugn och ro. Jag hinner med en blogg. Tagit bort håruppsättningen...  Klätt mig.  Det blåser lite lätt fortfarande fastän vindarna minskat.

Middagen blir lite senare idag... sååå ännu mera paus... En tvätt är på med några filtar.

Hej så länge,



 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~
MUSIK: *Min make visste inte vad han gjorde när han spelade upp CD'n med Pachebel's Canon i olika versioner... Jag har väl aldrig varit inbiten klassisk fanatiker även om jag gillar barouque... men nu uppskattar jag denna desto mera...  och jag älskar Canonon som i kamera... sååå ännu mera bättre... *

Canon Pachelbel -  London Symphony Orchestra 

 








Pachelbel Canon in G - Johann Pachelbel

 


♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥